شرکت آرکا صنعت آب

تولید کننده لوله، اتصالات و نوار تیپ

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

سرشلنگی آبیاری قطره ای/ قیمت انواع سرشلنگی فلزی و پلیمری

برای اجرای یک طرح آبیاری به تجهیزات مختلفی نیاز داریم. این تجهیزات اعم از؛ پمپ آب، لوله پلی اتیلن، لوله تاشو (لی فلت)، انواع شیرهای انشعاب، قطره چکان‌های آبیاری و… است. اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم، می‌توانیم هزاران مورد را ذکر کنیم. یکی از قطعاتی که کمتر معرفی شده ولی بسیار نقش مهمی دارد، سرشلنگی آبیاری است. سرشلنگی آبیاری که با نام سرشیلنگی لی فلت و سرشیلنگی لوله بارانی نیز معروف است، اهمیت بالایی در استحکام سیستم آبیاری دارد. در ادامه بیشتر با نقش، کاربرد و انواع سرشلنگی آشنا می‌‎شویم.

دانلود کاتالوگ انواع لوله تاشو

سر شلنگی آبیاری قطره ای چیست؟

در جریان اجرای یک طرح آبیاری، همیشه با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید که باید از لوله اصلی یک انشعاب بگیرید. در سال‌های اخیر برای انشعاب فرعی، از لوله‌های تاشو (لی فلت و نخدار) استفاده می‌کنند. یعنی بین لوله اصلی و لوله فرعی، یک شیر انشعاب قرار می‎دهند (مثلاً یک شیر توپی). در ناحیه اتصال لوله فرعی به شیر انشعاب، از سرشلنگی آبیاری قطره ای استفاده می‌شود. در واقع این سرشلنگی سه نقش اصلی را ایفا می‌کند؛

  • ناحیه اتصال مورد نظر (مثلاً اتصال لوله فرعی به شیر توپی) را محکم سر جای خود نگه می‌دارد.
  • نقش یک رابط را بازی می‌کند و در جاهای مختلف استفاده می‌شود.
  • نقش آببندی را بر عهده دارد.

بهتر است بدانید که؛ به منظور اتصال لوله های لی‌فلت و یا هر نوع لوله تاشو اصلی به تجهیزاتی که دارای رزوه ماده هستند از سرشلنگی استفاده می‌شود. سرشلنگی آرکا ساخته شده با مواد پلیمری سخت و مطلوب، مورد استفاده در سیستم آبیاری و قابل اتصال به لوله‌های لی‌فلت و لوله نخدار است. بطوریکه یک سمت آن به لی‌فلت بصورت اتصال فشاری و از سمت دیگر به اتصالات ماده بصورت پیچی (رزوه ای) متصل می گردد.

سرشلنگی فلزی

انواع سرشلنگی آبیاری

سرشلنگی تولید شده توسط شرکت آرکا صنعت آب، در دو مدل فلزی و پلیمری عرضه می‌شود. معمولاً کشاورزان با توجه به نیاز و طرح اجرایی خود، از این دو مدل استفاده می‌کنند. این قطعه کاربردی و مهم در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. در جداول زیر می‌‎توانید تمامی سایزهای سرشلنگی را مشاهده نمایید؛

نام محصول سایز اینچ
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 32 1
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 63 2
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 75  1/2 و 2
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 90 3
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 110 4
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 125 5
سر شیلنگی لی فلت (فلزی) 160 6
نام محصول سایز اینچ
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 32 1
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 63 2
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 75 1/2 و 2
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 90 3
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 110 4
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 125 5
سر شیلنگی لی فلت (پلیمری) 160 6

انواع سرشلنگی آبیاری

مزایای سرشلنگی آبیاری قطره ای

  • جنس مواد پلیمری فوق العاده سخت و فلزی (برنجی، آلومینیومی، آهنی)
  • قابل اتصال به لوله لی‌فلت و لوله نخدار
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید
  • دارای مقاومت بالای مکانیکی بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • مقاوم در برابر پوسیدگی

توصیه آرکا صنعت آب

چنانچه در طرح آبیاری خود، قصد استفاده از سرشلنگی را دارید، بهتر است در کنار خرید سرشلنگی از بست هندلی هم استفاده نمایید. در لیست محصولات شرکت آرکا صنعت آب، تمامی این اقلام در همه سایزها موجود است. زمانی که سرشلنگی را به لوله لی فلت وصل نمودید، برای محکم کردن آن و اطمینان از کامل شدن انشعاب، از بست هندلی هم سایز با سرشلنگی استفاده می گردد.

از آنجا که سرشلنگی در دو نوع پلیمری و فلزی تولید می‌شود، به راحتی میتوان کیفیت، قیمت و نحوه استفاده از آن را تشخیص داد. طراحی این تجهیز به صورت پیچی است و با اعمال کمترین نیرو سر جای خود قرار می‌گیرد. سرشلنگی آبیاری قطره ای از جمله ابزار هایی است که با پیدایش و تولید لوله های تاشو اعم از لوله های لی فلت، پلی اتیلن نرم،لوله نخی و… تولید و به جامعه کشاورزان معرفی گردید. برای سفارش این محصول کافیست با ما تماس بگیرید.

کمربند لی فلت

سرشیلنگی لوله بارانی

یکی از رایج ترین کاربردهای سرشیلنگی آبیاری، استفاده از آن در سیستم های آبیاری بارانی با استفاده از لوله مهپاش است. در واقع زمانی که بخواهند از لوله سوراخدار بارانی یا لوله تاشو بارانی استفاده کنند، حتما به سرشلنگی نیاز خواهند داشت. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، برای انشعاب گیری از لوله لی فلت یا لوله پلی اتیلن، باید از کمربند استفاده کرد. در ادامه این مسیر، معمولاً از یک شیر برای قطع و وصل کردن جریان آب استفاده می‌شود. زمانیکه می‌خواهند لوله سوراخدار بارانی (لوله مه پاش) را به شیر وصل کنند، در این ناحیه نیاز به سرشلنگی وجود دارد.

سرشلنگی و بست هندلی یا بست فشار قوی از مهمترین اجزایی هستند که لوله را در سر جای خود محکم می‌کنند. زیرا همانطور که میدانید در سیستم های آبیاری قطره ای یا بارانی، آب با فشار زیاد درون لوله جریان پیدا می‌کند. در این شرایط حتما باید از اتصالات محکم و مقاوم در برابر فشار سیال استفاده کرد. لازم به ذکر است که سرشیلنگی لی فلت در دو جنس فلزی (برنجی) و پلیمری تولید می‌شود. لازم به ذکر است که سرشلنگی پلیمری به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بیشتر در برابر خورندگی آب، بیشتر مورد استقبال کشاورزان و بهره برداران زمین های کشاورزی قرار گرفته است.

سر شیلنگی لی فلت

10 پاسخ

  1. سلام جناب
    من دنبال سرشلنگی های سایز کوچکتر هستم. یعنی اگر بخوام دقیق سایزشو بگم، دنبال سرشلنگی 1/2 هستم. لطف کنید قیمت اش را بهم بگید. شما دارین این سرشلنگی؟

  2. ببخشید این همون چیزیه که برای اتصال لوله لی فلت استفاده میشه؟ اگر اشتباه نکنم بهش میگن سر شیلنگی لی فلت. میخوام بدونم سایزهای مختلف اش را دارید و چطور میتونم سفارش بزارم. ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      درسته. به این محصول، سرشلنگی آبیاری و یا سرشلنگی لی فلت گفته می‌شود. سایزهای مختلف سرشیلنگی موجود است. برای دریافت قیمت و ثبت سفارش با واحد فروش شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.

  3. سلام مهندس
    من دنبال یک سرشلنگی هستم برای لوله بارانی. میخوام بدونم اینایی که شما گذاشتین به نام سرشلنگی لی فلت، برای اتصال لوله بارانی هم کاربرد داره؟ اگر داره باید چه سایزی بخرم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. با سلام و عرض ادب
      سرشلنگی لی فلت برای اتصال انواع لوله تاشو (اعم از لوله نخدار، لوله لی فلت، لوله بارانی و لوله تاشو پلی اتیلن) کاربرد دارد. سرشیلنگی لی فلت از سایز 32 تا 160 میلیمتر موجود است. سایز سرشلنگی باید متناسب با لوله انتخاب شود. برای اطلاع از قیمت سرشیلنگی لی فلت و ثبت سفارش با واحد فروش تماس بگیرید.

  4. سلام
    من از نوار تیپ آرکا استفاده کردم و راضی بودم. امسال میخوام برای کشت بهاره لوله بارانی نصب کنم. طبق پرس و جویی که کردم فهمیدم باید سرشیلنگی 2 اینچ لی فلت و لوله بارانی بخرم. میخوام ببینم شاید سایز دو اینچ دارین؟ قیمتش بهم بگین.

    1. با سلام و عرض ادب جناب سراوانی
      بله. سرشیلنگی لی فلت سایز 2 اینچ (معادل 63 میلیمتر) موجود است. برای دریافت قیمت و ثبت سفارش با واحد فروش تماس بگیرید.

  5. سلام وخسته نباشید خدمت شرکت آرکا
    دوتا سوال داشتم خدمتتون اول اینکه لوله لی فلت به چه وصل میشه ؟
    دوم برای کوددهی برای قطره ای چطور باید عمل کرد ؟

    1. با سلام و عرض ادب جناب رفیعی
      اگر منظورتان این است که به چه چیزی وصل می‌شود، باید گفت؛ لوله لی فلت (آبی رنگ) قابلیت اتصال به پمپ را دارد و برای اتصال آن باید از سرشلنگی لی فلت استفاده کرد. همچنین برای انشعاب گیری از آن باید از کمربند لی فلت استفاده شود.
      ویدئوهای مربوط به انواع لوله تاشو را در لینک زیر مشاهده کنید؛
      اطلاعات کامل درمورد انواع لوله تاشو
      در پاسخ به سوال دوم نیز باید گفت؛ کوددهی در سیستم آبیاری قطره ای به صورت کودآبیاری انجام می‌شود و از کودهای محلول در آب استفاده شده و در یک دور آبیاری همه گیاهان و یا درختان یک قطعه کوددهی می‌شود. نسبت کود در آب نیز به نیاز درختان و ترکیبات کود بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *