شرکت آرکا صنعت آب

تولید کننده لوله، اتصالات و نوار تیپ

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

سه راهی قطره چکاندار

تولید و فروش سه راهی قطره چکاندار (دریپر سه راهی)، لطفا جهت استعلام قیمت خرید، دریافت مشخصات فنی و کاتالوگ با تیم فروش شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.

سه راهی قطره چکاندار (تنظیمی استپ دار) با الگوی ۳۶۰ درجه و دبی ۰ تا ۱۰۰ بهترین گزینه برای زمانی که با کسری لوله مواجه هستید و یا نیاز دارید همزمان هم دو لوله 16 میلیمتر را به یکدیگر وصل کنید و هم یک خروجی آب قابل تنظیم داشته باشید.

شماره های تماس:۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸ _ ۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

سه راهی قطره چکاندار چیست؟

سه راهی قطره چکاندار  از سه ناحیه خروجی دارد. معمولاً دو سمت (چپ و راست) به لوله 16 متصل می‎‌‎شود و یک سمت نیز دارای قطره چکان تنظیمی است و میزان خروجی آب از این ناحیه با دست قابل تنظیم است. کشاورزان در سیستم های آبیاری قطره ای با توجه به سن درختان، نیاز آبی گیاه، سفتی زمین، نوع خاک و میزان رطوبت و تبخیر و آب و هوای منطقه، میزان خروجی آب را تنظیم می‌کنند.

ویژگی منحصر به فرد این دریپر سه راهی این است که؛

زمانیکه مثلاً میزان خروجی آب روی 30 لیتر در ساعت تنظیم می‌شود، به دلیل ساختار پیچی (رزوه ای) قطره چکان و داشتن استپ، این میزان تغیری نمی‌کند و از تنظیم خارج نمی‌شود. یعنی اگر از ابتدا تا انتهای مسیر آبیاری، قطره چکان‌ها را روی مقدار مشخصی آبدهی تنظیم کردید، این مقدار تغیر نمی‌کند. به عبارت دیگر وقتی قطره چکان تنظیم شد دیگر شل  نمی‌شود و با وجود پرندگان و گنجشک‌ها، با همان میزان آبدهی به کار خود ادامه می‌‎دهد.

این ویژگی باعث می‌شود تنها یکبار نیاز به تنظیم قطره چکان ها در سرتاسر مسیر آبیاری باشد. البته هر زمان لازم بود (مثلاً در فصل خاصی) می‌توان میزان خروجی آب را کمتر یا بیشتر کرد.

برای مشاهده ویدئو قطره چکان تنظیمی استپ دار اینجا کلیک کنید

مشخصات فنی سه راهی قطره چکان دار

نام محصول

  • سه راهی قطره چکان دار
  • دریپر سه راهی
  • سه راه قطره چکان پیچی تنظیم شونده

الگوی قطره چکان

قابل تنظیم به صورت پیچی (360 درجه)

تعداد روزنه های خروجی آب

دارای 8 روزنه خروجی ( قطره چکان تنظیمی 8 نازله)

قابلیت منحصر به فرد

دارای فاز یا استپ جهت جلوگیری از باز شدن خودکار

فشار کاری مناسب

0/5 تا 3 بار

جنس بدنه

پلیمری

میزان جریان اسمی

0 تا 100 لیتر در ساعت

کاربرد سه راه 16 با امکان قطره چکان تنظیمی

مهمترین کاربردی که برای سه راهی قطره چکاندار تعریف شده این است که؛ وقتی در سیستم آبیاری قطره ای به دلیل کسری لوله یا شیوه خاص آبیاری، نیاز به اتصال دو لوله 16 میلیمتر به یکدیگر دارید می‌توانید از این سه راهی استفاده کنید. در واقع اگر می‎خواهید همزمان دو لوله 16 را به یکدیگر وصل کنید و یک خروجی آب قابل تنظیم نیز داشته باشید، بهترین گزینه همین اتصال است.

سه راه 16 با امکان قطره چکان پیچی

مزایای سه راهی قطره چکاندار

  • قیمت مناسب
  • نصب آسان بدون نیاز به ابزار خاص
  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • قابل استفاده برای آب و هواهای مختلف
  • قابلیت تنظیم میزان خروجی آب با دست

نحوه نصب سه راهی قطره چکاندار 

در آبیاری قطره ای و به طور کلی اجرای طرح آبیاری، از انواع اتصالات پلی اتیلن پیچی و فشاری استفاده می‌شود. امروزه قطعات و اتصالات مورد استفاده در آبیاری قطره ای بیشتر از جنس پلی اتیلن است. اتصالات پلی اتیلن غیر جوشی به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند؛

  • اتصالات پیچی یا رزوه ای: این قطعات از سایز 20 تا 125 میلمیتر و به صورت رزوه ای تولید می‌شوند. مهمترین مزیت این گروه، عدم نیاز به جوشکاری است. از مهمترین و پرکاربرد ترین اتصالات پیچی می‌توان به کمربند پلی اتیلن و سه راهی لوله پلی اتیلن اشاره کرد.
  • اتصالات فشاری: اگر قطر لوله پلی اتیلن بین 12 تا 75 میلیمتر باشد، از اتصالات پلی اتیلن فشاری استفاده می‌شود. از جمله رایج ترین اتصالات فشاری می‌توان به سه راه قطره چکان دار، انواع شیر انشعاب و سه راه مساوی لوله 16 اشاره کرد. در ویدئو زیر سه راهی قطره چکان دار را از نزدیک نمایش داده و مزایای آن را مرور کرده ایم.

قیمت سه راهی قطره چکاندار

اگر می‌خواهید تمامی لوازم و تجهیزات آبیاری قطره ای را با کیفیت عالی، سایز مناسب و به صورت استاندارد تهیه کنید، باید از یک شرکت معتبر و با سابقه خرید کنید. زیرا در جریان اجرای یک طرح آبیاری باید لوله (اعم از لوله لی فلت، نخدار و لوله پلی اتیلن)، نوار تیپ و اتصالات مختلف (اعم از شیرهای انشعاب، قطره چکان‌ها، شیر توپی، کمربند، بست، سرشلنگی و…) از لحاظ سایز با یکدیگر همخوانی داشته باشند. شما مشتریان عزیز می‌توانید برای استعلام قیمت به روز تمامی لوازم آبیاری با شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.

4 پاسخ

  1. سلام
    مهندس ی سوالی دارم. برای آبیاری باغ میوه از همین قطره چکان استفاده میکنن؟ البته باید ی جا از لوله پلی اتیلن انشعاب بگیرم نیاز دارم به سه راهی لوله پلی اتیلن. میخوام بدونم شما دارین؟ اگر دارین کجا میتونم ببینم و قیمتشم بهم بگید. ممنون

    1. سلام و عرض ادب جناب الیگودرزی
      برای آبیاری باغ میوه از انواع قطره چکان تنظیمی استفاده می‌شود. البته انتخاب نوع قطره چکان به میزان نفوذپذیری خاک، سن درختان، نیاز آبی درخت و شدت تبخیر بستگی دارد. برای مشاهده انواع اتصالات پلی اتیلن پیچی از جمله سه راهی لوله پلی اتیلن اینجا کلیک کنید. برای دریافت قیمت با واحد فروش تماس بگیرید.

  2. سلام و درود
    برای زمین شیب دار هم میشه از دریپر استفاده کرد؟ طرح آبیاری ما ی جوریه که بعضی جاها باید دریپر وصل کرد روی لوله بعضی جاها هم باید از سه راهی دریپردار استفاده کرد. ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام و عرض ادب جناب جوادی
      برای اجرای طرح آبیاری قطره ای لازم است که زمین تسطیح شود. یعنی سطح زمین باید صاف و یکنواخت باشد تا آب نیز به صورت یکنواخت توزیع شود. بنابراین اگر در زمین شیبدار از دریپر یا قطره چکان استفاده کنید، آب در یک ناحیه جمع می‌شود و قسمت دیگری خشک می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *