شرکت آرکا صنعت آب

تولید کننده لوله، اتصالات و نوار تیپ

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

تماس جهت خرید

۰۹۱۲۰۱۹۰۹۶۸_۰۹۱۹۸۸۴۲۲۹۱

مزایای روش آبیاری قطره ای

از بین تمامی روش‌های آبیاری موجود در کشور، آبیاری قطره ای پر بازده ترین و متداول‌ترین روش است. این شیوه، مزایا و سود زیادی را نصیب کشاورزان کرده است. برخی از مزایای آبیاری به روش قطره ای بدین شرح است؛

  • آب به اندازه نیاز در اختیار ریشه گیاه قرار می‌گیرد.
  • آب دقیقاً به کنار هر بوته، گیاه یا درخت هدایت می‌شود.
  • میزان تبخیر از سطح خاک، کاهش پیدا می‌کند.
  • آب در سطح مزرعه یا باغ جاری نمی‌شود.
  • میزان نفوذ عمقی آب کنترل می‌شود.
  • فقط قسمتی از خاکِ اطراف گیاه خیس می‌شود. در این روش قسمت‌های اضافی خاک مابین ردیف بوته‌ها یا درختان، خشک می‌ماند. این در حالی است که در آبیاری سنتی (غرقابی) آب مابین ردیف ها به مصرف تبخیر یا تعریق علف‌های هرز می‌رسد.
تجهیزات آبیاری قطره ای

برای نصب و اجرای سیستم آبیاری قطره ای، به لوازم و تجهیزات آبیاری قطره ای نیاز دارید. در نظر داشته باشید که این لوازم انواع مختلفی دارد و با توجه به؛

  • طرح آبیاری
  • میزان فشار آب
  • نوع محصول زیر کشت
  • منطقه آب و هوایی
  • نوع آب
  • نوع خاک
  • میزان حاصلخیزی خاک
  • میزان نفوذ آب به خاک
  • نیاز آبی گیاهان
  • و سایر عوامل مرتبط

تعیین می‌شود. با در نظر گرفتن این عوامل، شرکت آرکا صنعت آب سعی کرده است در این مقاله انواع لوازم مورد نیاز برای آبیاری قطره ای و قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای را به صورت دسته بندی شده و جامع معرفی کند. همچنین برای دریافت اطلاعات جامع درمورد نحوه اجرا و لوله کشی آبیاری قطره ای کلیک کنید.

لیست تجهیزات آبیاری قطره ای

 

نام محصول

کاربرد و مزایا

1

لوله پلی اتیلن استاندارد

انتقال آب و سیالات / ده سال گارانتی

2

لوله پلی اتیلن آبرسانی

انتقال آب و سیالات / قیمت مناسب

3

لوله پلی اتیلن سایز 16

انتقال آب بویژه برای آبیاری قطره ای درخت

4

لوله دریپردار (لوله 16 قطره چکاندار)

انتقال آب و سیالات/ لوله 16 به همراه قطره چکان داخلی

5

لوله ماکارونی (اسپاگتی)

انتقال آب در سیستم های آبیاری کوچک و گلخانه ها/ استفاده به عنوان انشعاب فرعی

6

لوله نخدار (مشکی)

انتقال آب و سیالات/ به عنوان انشعاب فرعی/ ترکیب پلی اتیلن و الیاف پلی استر

7

لوله لی فلت (آبی)

انتقال آب و سیالات/ ترکیب پلی اتیلن و الیاف پلی استر/ با قابلیت تحمل فشار کاری بالا

8

لوله تاشو پلی اتیلن (بدون نخ)

انتقال آب و سیالات/ گزینه‌ای مناسب برای انشعاب های فرعی سیستم‌های آبیاری/ قیمت مناسب

9

لوله هیدروفلوم (دریچه دار)

مخصوص انتقال آب در روش آبیاری سطحی

10

لوله سوراخدار بارانی (مه پاش)

مخصوص آبیاری بارانی در مزارع و باغات/ بدون نیاز به سایر تجهیزات آبیاری بارانی

11

نوار تیپ بغل دوخت

نوار آبیاری قطره ای جهت انتقال آب از لوله اصلی به کنار گیاهان

12

نوار تیپ پلاکدار

 نوار آبیاری است که داخل آن پلاک‌هایی تعبیه شده است

13

قطره چکان آبیاری یا دریپر

قطره چکان برای رساندن آب، کود و سایر مواد مغذی به ریشه گیاه

14

سه راهی قطره چکاندار

امکان اتصال دو لوله پلی اتیلن به یکدیگر و همزمان داشتن یک خروجی آب

15

شیر انشعاب 16 به 16

انشعاب‌گیری از لوله 16 به لوله 16/ با امکان کنترل خروجی آب

16

شیر انشعاب 16 به تیپ (پیچی)

انشعاب گیری از لوله 16 به نوار تیپ/ از لوله 40 الی 75 انشعاب گیری قطعه با واشر 16 یا واشر استوانه ای

17

شیر انشعاب لی فلت به تیپ

انشعاب‌گیری از لوله های تاشو (نخدار/ لی فلت) به لوله 16

18

شیر انشعاب 1/2 به تیپ

انشعاب گیری از لوله 20 الی 160 اصولاً لوله 63 با کمربند به نوار تیپ

 

لوازم مورد نیاز برای آبیاری قطره ای

1. لوله

انتخاب نوع لوله به فشار آب، نوع پمپ آب، شیب زمین و منطقه آب و هوایی بستگی دارد. بنابراین لوله‌های مختلفی از جمله؛ لوله پلی اتیلن استاندارد، لوله پلی اتیلن غیر استاندارد، لوله پلی اتیلن 16، لوله نخدار، لوله تاشو و لوله لی فلت برای آبیاری قطره ای استفاده می‌شود. در واقع با توجه به نقشه لوله کشی قطره ای درختان، کاربری مورد نظر و طرح آبیاری از این لوله‌ها به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود.

  • لوله پلی اتیلن استاندارد

لوله پلی اتیلن استاندارد با مواد درجه یک پتروشیمی تولید می‌شود. به همین دلیل این لوله حداقل ده سال کاربرد دارد. همچنین قابلیت جوش داشته و در کشاورزی، صنایع گاز و پتروشیمی، آبرسانی، مصارف ساختمانی، فاضلاب و… کاربردهای متعددی دارد.

لوله پلی اتیلن استاندارد
  • لوله پلی اتیلن غیر استاندارد

لوله پلی اتیلن از نوع غیر استاندارد بر اساس مواد اولیه آن به سه دسته تقسیم می‌شوند؛

  1. لوله پلی اتیلن غیر استاندارد درجه یک: این لوله‌ها با نام لوله آبرسان نیز شناخته می‌شود. کیفیت بالا، قابلیت جوش و قیمت پایین باعث شده که بسیاری از کشاورزان در طرح‌های آبیاری قطره ای از آن استفاده کنند.
  2. لوله پلی اتیلن غیر استاندارد درجه دو:  برای انتقال آب با فشار کاری کم و زمین‌های هموار، از این لوله استفاده می‌شود.
  3. لوله پلی اتیلن غیر استاندارد درجه سه: این لوله با توجه به مواد اولیه آن، برای انتقال آب و سیالات گزینه مناسبی نیست. این لوله برای کابل برق کارایی دارد.
لوله آبرسانی کشاورزی
  • لوله پلی اتیلن 16

این محصول، نوعی لوله پلی اتیلن است و سایز آن برابر با 16 میلیمتر است. این لوله با نام شلنگ آبیاری قطره ای و لوله آبیاری قطره ای نیز شناخته می‌شود. در اکثر موارد، از این لوله برای آبیاری قطره ای درختان و باغات استفاده می‌شود. لوله 16 در کلاف 200 و 400 متری تولید و عرضه می‌شود. لوله 16 یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین تجهیزات آبیاری قطره ای است.

لوله پلی اتیلن 16
  • لوله نخدار (لوله نخی)

لوله نخدار یک فناوری جدید است که در سال‌های اخیر به طور گسترده مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و به عنوان لوله نخی کشاورزی شناخته می‌شود. این لوله از پلی اتیلن نرم، الیاف پلی استر و نخ تشکیل شده است. مواد به کار رفته در تولید لوله نخی  و طراحی منحصر به فرد، استحکام بالایی به این لوله بخشیده است. لوله نخی در طرح‌های آبیاری به عنوان لوله اصلی به کار رفته و از آن انشعاب فرعی گرفته می‌شود.

لوله نخدار کشاورزی
  • لوله لی فلت (لوله تاشو)

لوله لی فلت که با نام لوله تاشو نیز شناخته می‌شود، نوعی لوله انعطاف‌پذیر است. الیاف پلی استر به کار رفته در تولید این لوله، قابلیت تحمل فشار ترکیدگی این لوله را تا 12 بار، ارتقا داده است. با استفاده از لوله لی فلت در سیستم‌های آبیاری قطره ای، حدود 30% از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. آنچه بر کارایی این محصول می‌افزاید، قابلیت استفاده در چند فصل زراعی است.

لی فلت تاشو

2. نوار تیپ بغل دوخت

یکی دیگر از تجهیزات آبیاری قطره ای، که در مسیر رساندن آب به ریشه گیاه نقش موثر و بزرگی دارد، نوار تیپ بغل دوخت است. نوار تیپ کشاورزی دقیقا برای آبیاری قطره ای طراحی شده است. وزن مناسب، راندمان آبیاری بالا و یکنواختی توزیع آب از مزایای استفاده از نوار تیپ درزدار است. استفاده از نوار تیپ به عنوان کم هزینه‌ترین روش آبیاری قطره ای برای گیاهان ردیفی شناخته شده است.

نوار تیپ آرکا

3. نوار تیپ پلاکدار

طراحی و تولید نوار تیپ پلاکدار با نوار تیپ بغل دوخت تفاوت دارد. درون نوار تیپ پلاکدار، پلاک‌هایی تعبیه شده است. این پلاک‌ها مزیت خودشوینده دارند. یعنی با وجود پلاک، رسوبات و املاح موجود در آب نمی‌توانند روزنه‌های خروجی نوار تیپ را مسدود کنند. اما قیمت نوار تیپ پلاکدار، تقریباً دو برابر نوار تیپ بغل دوخت است. به همین دلیل در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوار تیپ پلاکدار

  4. اتصالات پلی اتیلن پیچی

یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین قطعات آبیاری قطره ای، اتصالات پلی اتیلن است. این اتصالات در دو گروه کلی اتصالات جوشی و پیچی تولید و عرضه می‌شوند. از این اتصالات جهت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، انشعاب گیری از لوله های اصلی و اتصال دو لوله پلی اتیلن به یکدیگر استفاده می‌شود.

اتصالات پلی اتیلن از سایز 20 تا 125 میلیمتر به صورت پیچی تولید و عرضه می‌شود. بزرگترین مزیت این گروه از اتصالات این است که؛ نیازی به جوشکاری ندارند. معمولاً از این گروه اتصالات تا سایز 110 میلیمتر در انواع روش‌های آبیاری (اعم از؛ آبیاری قطره ای، بارانی و زیر زمینی) و مناطقی که فشار کارکرد پائین است، استفاده می‌شود.

اتصالات پلی اتیلن پیچی

5. قطره چکان آبیاری یا دریپر

قطره چکان آبیاری همان دریپرهایی هستند که آب را به گیاه می‌رسانند. قطره چکان‌ها معمولاً در فواصل معینی (متناسب با فاصله گیاهان یا درختان) روی لوله پلی اتیلن 16 نصب می‌شوند. کاهش تبخیر از سطح خاک، عدم وجود روان‌آب سطحی و کنترل نفوذ عمقی از عواملی است که باعث افزایش راندمان آبیاری در این سیستم می‌شود. در آبیاری قطره ای با قطره چکان،تمام سطح خاک خیس نمی‌شود بلکه سطح خیس شده بر روی خاک محدود به اطراف محل نصب قطره چکان است و از این سطح آب به داخل خاک نفوذ می‌نماید. در نظر داشته باشید که؛ میزان رطوبت خاک به خصوصیات فیزیکی خاک و شدت نفوذ آب به خاک، بستگی دارد.

قطره چکان 8 نازله

6. سه راهی قطره چکان دار

در جریان آبیاری قطره ای، گاهی نیاز است یک لوله پلی اتیلن سایز 16 را به لوله پلی اتیلن 16 دیگری متصل نمایند. در این اتصال می‌توان از سه راه قطره چکان دار استفاده کرد. زمانی از این سه راه استفاده می‌شود که در محل اتصال دو لوله به یکدیگر، نیاز به آبدهی داشته باشیم. این اتصال در دسته لوازم آبیاری قطره ای درختان قرار می‌گیرد. اما در نظر داشته باشید که از سه راه قطره چکان دار برای آبیاری درختان با سن کم (نهال) که نیاز آبی کمی نسبت به درختان کهنسال دارد، استفاده می‌شود.

سه راهی قطره چکاندار

7. شیرهای انشعاب

شیرهای انشعاب در مجموع برای انشعاب گرفتن از لوله اصلی و کنترل میزان فشار جریان آب، ساخته شده و یکی از پرکاربردترین تجهیزات آبیاری قطره ای است. نحوه ساخت، کاربری و عمر زیاد این شیر باعث شده است که برای آبیاری درختان و باغات، به صورت گسترده و فراوان استفاده شود. شرکت آرکا صنعت آب در ادامه برخی از پر کاربردترین شیرهای انشعاب را معرفی نموده است؛

  • شیر انشعاب 16 به 16

شیر انشعاب 16 به 16 تولید شده از مواد درجه یک پتروشیمی و استحکام بالا، جهت انشعاب گرفتن از لوله پلی اتیلن استاندارد، غیر استاندار، لوله نخدار، لوله تاشو یا لی فلت در آبیاری مزارع کشاورزی، باغات و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر آبیاری قطره ای
  • شیر انشعاب 16 به تیپ (پیچی)

شیر انشعاب 16 به تیپ جهت اتصال لوله پلی اتیلن به نوار تیپ آبیاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر انشعاب در طرح‌های مختلف کشاورزی، باغبانی و گلخانه‌ای به کار گرفته می‌شود.

والو 16 به 16
  • شیر انشعاب لی فلت به تیپ

شیر انشعاب لی فلت به تیپ جهت اتصال انواع لوله‌های لی فلت (لوله تاشو، لوله نخدار) به نوار تیپ آبیاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین صورت که شیر لی فلت از سمت حلزونی شکل به لوله لی فلت و از سمت پیچی به نوار تیپ وصل می‌شود.

شیر لی فلت به تیپ
  • شیر انشعاب 1/2 به تیپ

شیر انشعاب 1/2 به تیپ، جهت اتصال لوله پلی اتیلن به نوار تیپ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتصال معمولاً در کشت‌های ردیفی و صیفی جات کاربرد دارد. بهتر است بدانید که؛ استفاده از وسایل آبیاری قطره ای به طرح آبیاری و سیستمی که طراحی کرده اید، بستگی دارد.

اتصال نوار تیپ به لوله 63

  8. فیلتر دیسکی

در تمامی سیستم های آبیاری استفاده از فیلتر ضروری است. طبق استانداردهای آبیاری باید قبل از سیستم آبیاری قطره ای یا نواری از فیلتر استفاده شود. زیرا آبی که وارد سیستم می‌شود، حاوی آلاینده های فیزیکی و شیمیایی است. اگر این آلاینده ها توسط فیلتر از آب جدا نشود، وارد لوله، قطره چکانها، روزنه های خروجی نوار تیپ و اتصالات شده و باعث مسدود شدن و گرفتگی آنها می‌شود.

اینکه از چه نوع فیلتری استفاده کنید (فیلتر دیسکی، فیلتر شنی، فیلتر توری، فیلتر هیدروسیکلون یا پکیج کامل فیلتراسیون) به کیفیت آب، شرایط کشت و روش آبیاری بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر دکمه زیر را لمس کرده و اطلاعات دقیق درمورد نحوه انتخاب فیلتر را مطالعه کنید.

فیلتر دیسکی آبیاری

پیشنهاد آرکا صنعت آب

در این لیست سعی کردیم مهمترین و کلیدی‌ترین لوازم و تجهیزات آبیاری قطره ای را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که لوازم مورد نیاز برای اجرای این روش آبیاری به این اقلام ختم نمی‌شود و تجهیزات دیگری مثل؛ رابط‌ها، کورها، اتصالات پیچی، اتصالات جوشی، شیر توپی دسته پلیمری، رابط تبدیلی، شیر کشویی دسته کوتاه، سه راه ماده پلیمری سفید، بوشن، فشارسنج، شیر تخلیه هوا، کمربند، رینگ و فلنچ، پیچ و مهره، بست ابتدایی، واشر و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما مشتریان عزیز می‌توانید برای خرید و استعلام قیمت تمامی این محصولات و دریافت لیست قیمت لوازم آبیاری قطره ای با شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید تا واحد فروش مجموعه آرکا، در اسرع وقت با شما تماس بگیرد.

سوالات متداول تجهیزات آبیاری قطره ای

1. لوازم آبیاری قطره ای شامل چه مواردی می‌شود؟
  • لوازم مورد نیاز آبیاری قطره ای، بسیار متنوع و متعدد هستند. زیرا طرح های مختلف آبیاری، نیاز به وسایل آبیاری قطره ای متفاوتی دارد.
  • مثلاً یک طرح آبیاری که برای آبیاری قطره ای درختان طراحی می‌شود قطعاً به تجهیزات متفاوتی نیاز دارد نسبت به طرحی که قصد کاشت لوبیا با نوار تیپ را دارد.
  • به علاوه در طراحی و اجرای یک طرح آبیاری قطره ای باید به عواملی مانند؛ نحوه انتقال آب، نوع مخزن آب (چاه یا استخر)، استفاده و یا عدم استفاده از سیستم فیلتراسیون، نوع فیلتراسیون، نوع محصول زیر کشت، منطقه آب و هوایی، میزان شوری آب، نوع خاک (سبک، متوسط، سنگین)، میزان شوری خاک، میزان حاصلخیزی خاک و شدت نفوذ آب به آن، میزان نیاز آبی گیاه توجه کرد. شما مشتریان عزیز می‌توانید جهت دریافت لیست کامل تجهیزات آبیاری با شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.
2. لوازم آبیاری قطره ای درختان شامل چه مواردی می‌شود؟

اگر بخواهیم به تجهیزات اصلی برای آبیاری قطره ای درختان اشاره کنیم، موارد زیر را شامل می‌شود؛

  • لوله مانیفولد. همان لوله آبده که کار انتقال آب از مخرن به کنار درخت را انجام می‌دهد. لوله ها تنوع داشته و برای کاربری و فشارهای کاری مختلف، استفاده می‌شود. برای انشعاب اصلی و اتصال به پمپ آب از لوله پلی اتیلن استاندارد و لوله آبرسانی استفاده می‌شود. از لوله لی فلت آبی که تا 12 بار فشار ترکیدگی دارند نیز برای انشعاب اصلی و اتصال به پمپ استفاده می‌شود. همچنین از لوله پلی اتیلن سایز 16 و لوله نخدار برای انشعاب فرعی استفاده می‌شود.
  • انواع اتصالات. مثل؛ شیر انشعاب، قطره چکان تنظیمی و قطره چکان دبی ثابت، اتصالات پلی اتیلن، اتصالات قطره ای، سوپاپ، سرشلنگی، رینگ و واشر، اتصالات دنده ای. برای دریافت لیست لوازم آبیاری قطره ای باغ با شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.
3. لوله آبیاری قطره ای چه نوع لوله ای است؟

لوله پلی اتیلن 16 میلیمتر به عنوان لوله آبیاری قطره ای شناخته می‌شود. معمولاً این لوله برای آبیاری قطره ای درختان و به عنوان انشعاب فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت نصب انواع قطره چکان و اتصال انواع شیر انشعاب به این لوله وجود دارد.

4. آیا شرکت آرکا صنعت آب در زمینه اجرای طرح های آبیاری نیز فعالیت می‌کند؟

خیر. شرکت آرکا صنعت آب سابقه 10 سال فعالیت در زمینه تولید و فروش تجهیزات آبیاری را دارد. سعی ما بر این است که؛ علاوه بر بالا بردن کیفیت محصولات، اطلاعات لازم را جهت استفاده درست و به جا از محصولات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. توصیه ما این است که قبل از خرید تجهیزات آبیاری، از یک فرد متخصص و با تجربه درمورد اجرا، تهیه نقشه آبیاری قطره ای و یا نقشه لوله کشی قطره ای درختان مشورت بگیرید.

10 پاسخ

  1. سلام
    من فروشگاه دارم. کل تجهیزات آبیاری میخوام. شرکت آرکا همه لوازم آبیاری قطره ای را تامین میکنه؟ قیمتاشو از کجا میتونم ببینم؟ اگر لیست قیمت دارید برام ارسال کنید. ممنون

    1. با سلام و عرض ادب جناب صبوری
      برای بررسی مشخصات فنی و مشاهده لوازم آبیاری روی لینک زیر کلیک کنید. برای دریافت لیست قیمت تجهیزات آبیاری نیز با واحد فروش شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.
      لیست لوازم آبیاری

  2. مهندس ی سوال دارم
    وسایل آبیاری قطره ای خارجی بهتر یا ایرانی؟ ما تو فروشگاه هم اتصالات میخوایم هم لوله. لوله همه سایزها را نیاز داریم. از همه بیشتر باغدارها دنبال لوله 16 هستن. لطفا اگر لیست قیمت یا کاتالوگ محصولات دارید برامون بفرستید. ممنون

    1. سلام و عرض ادب جناب مردانی
      وسایل ابیاری قطره ای تنوع زیادی دارد. برخی تجهیزات آبیاری تولید شده در کشور ایران از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به خارج از کشور نیز صادر می‌شود. توصیه ما این است که به جای انتخاب بر اساس خارجی یا ایرانی، وسایل آبیاری را بر اساس کیفیت خریداری کنید. برای دریافت لیست قیمت تجهیزات آبیاری با واحد فروش تماس بگیرید.

  3. سلام و درود
    من دنبال لوازم آبیاری قطره ای درختان هستم. شیر میخوام، لوله 16 و قطره چکان. لوله پلی اتلین سایز 63 هم میخوام. لطفا راهنماییم بفرمایید که برای 15 هکتار باغ سیب چقدر لوله میخوام. شما همه این تجهیزات موجود دارین؟

    1. سلام و عرض ادب جناب علی اصغری
      بله. شرکت آرکا صنعت آب تولید کننده و عرضه کننده تجهیزات آبیاری است. برای محاسبه میزان لوله مصرفی باید اجراکننده سر زمین حاضر شود و با توجه به تعداد درختان، فاصله هر ردیف درخت با ردیف کناری و مساحت کل زمین به شما بگوید که چقدر لوله نیاز دارید. برای دریافت لیست قیمت تجهیزات آبیاری با واحد فروش شرکت آرکا صنعت آب تماس بگیرید.

  4. سوالی دارم از حضورتون
    تمامی وسایل آبیاری قطره ای را از کجا میتونم ببینم. من فروشگاه دارم تو شهر بیرجند و میخوام همه وسایل از یک جا تهیه کنم که هزینه حمل کمتری بخوره. ممنون میشم راهنماییم کنید

  5. سلام و عرض ادب
    من برای یک باغ 3500 متری وسایل آبیاری میخوام. تو این باغ نهال بادام کاشتم و میخوام با لوله 16 آبیاریش کنم. قیمت تجهیزات آبیاری قطره ای را میخواستم. تو شهر خودمون میخواستم تهیه کنم خیلی قیمتا بالاست. گفتم شاید از کارخونه بخرم قیمت منصفانه تر باشه. ممنون

    1. با سلام و عرض ادب جناب قلی زاده
      برای آبیاری باغ و لوله کشی باغ از لوله پلی اتیلن سایز 16 میلیمتر و یا لوله دریپردار استفاده می‌شود. برای دریافت لیست قیمت لوازم آبیاری با واحد فروش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *